Forbrugereuropa
Forbruger Europas årsrapport 2020
2020 var på alle måder et usædvanligt år for Forbruger Europa, både for det danske kontor og netværkets 28 andre kontorer rundt omkring i Europa.
Forbrugerhenvendelser i Danmark
Antallet af forbrugerhenvendelser var rekordhøjt i 2020, både i vores danske kontor og på tværs af netværket.
Læs mere om Forbrugerhenvendelser i Danmark
Forbrugerhenvendelser i ECC-Net
2020 var netværkets travleste år nogensinde, med 168.000 forbrugerhenvendelser spredt ud på de 30 kontorer i Europa. Året forinden, i 2019, lå det samlede antal forbrugerhenvendelser på 120.000. Dermed er antallet af henvendelser og sager i netværket steget med 40 procent.
Læs mere om Forbrugerhenvendelser i ECC-Net
15 års hjælp og gode råd til forbrugerne i Europa
I 2020 fejrede Forbruger Europa-netværket, ECC-Net, 15 års jubilæum. ECC-Net opstod i 2005, med det formål at understøtte et velfungerende indre marked ved at tilbyde gratis juridisk hjælp til forbrugere i EU, som handler eller rejser over grænserne. Siden begyndelsen har Forbruger Europa hjulpet mere end en million europæiske forbrugere.
Læs mere om 15 års hjælp og gode råd til forbrugerne i Europa
Dansk Klagenævnskonference 2020
Denne gang blev den årligt tilbagevendende Dansk Klagenævnskonference, som Forbruger Europa arrangerer, afholdt på en ny måde.
Går til Dansk Klagenævnskonference 2020